FYSIOTHERAPIE EN REVALIDATIE

De fysiotherapeut is de deskundige van ons dagelijks bewegen. Lopen, staan, springen en bukken zijn vaak volkomen vanzelfsprekende bewegingen. Dat bewegen niet zo vanzelfsprekend is, beseft u pas als u ergens last van krijgt. Degene die daar alles vanaf weet is de fysiotherapeut, bij hem of haar kunt u terecht voor de behandeling van klachten, maar ook om (ergere) klachten te voorkomen.

De fysiotherapeut helpt u bij uw fysieke ongemakken, om ervoor te zorgen dat u uw dagelijkse activiteiten zo snel mogelijk weer kunt uitvoeren. Behandelingen en methoden die de fysiotherapeut hiervoor gebruikt zijn: Oefentherapie, massage, spierkracht-training, fricties, houding verbeterende oefeningen, enz.. De fysiotherapeut doet een lichamelijk onderzoek, stelt een behandelplan op en bespreekt dat met de patiënt. Het is altijd de patiënt die verantwoordelijk is voor zijn eigen genezing. De fysiotherapeut speelt hierbij een ondersteunende rol. Het doel van de behandelingen kan bijvoorbeeld zijn:

- verbeterde functioneren van (deel)gebieden van het lichaam
- optimaal functioneren binnen de grenzen van een chronische aandoening
- pijn verminderen
- revalidatie (bijvoorbeeld na operatie)

Bij DubbelFit kunt u ook begeleid worden bij Sportrevalidatie, daarin begeleidt de fysiotherapeut de sporter tijdens een blessure met als doel om weer op het oude niveau van voor de blessure terug te komen

Bij sommige klachten maken wij ook gebruik van Dry-Needling.
Dry needling is een effectieve en efficiënte behandelmethode van myofasciale problematiek: pijn en stijfheid als gevolg van triggerpoints in spieren.
Dry needling omvat het inbrengen van een 'droge' (acupunctuur) naald, zonder toevoeging van medicatie, in de aangedane spier(en).
Het concept is gebaseerd op anatomische en neurofysiologische principes en is geen klassieke acupunctuur.
Klinisch gezien resulteert dry needling vaak snel in een directe pijnvermindering en een verbeterde mobiliteit van de betrokken spieren en gewrichten.

Facebook Linked In

www.fysiotherapiedubbelfit.nl   Persoonlijk Contact - Kwaliteit - Kennis